14 toukokuuta, 2008

Vahinkoja vai markkinointia?

Nikonin uudesta studiokäyttöön tarkoitetusta megapikselihirmusta, josta käytetään toistaiseksi työnimeä D3X, liikkuu melko paljon huhuja netissä. Alle poimittu kolme melko tuoretta tapausta jotka osalle Nikon faneista ovat todisteita siitä että D3X on tulossa pian.



Lisäksi Thom Hogan kirjoittaa seuraavasti:

Apr 19--Current rumors out of Japan have Nikon introducing the D90, D3x, plus lenses, in the second week of June. I'm tightening my D90 (or whatever they decide to call it) prediction date to between May 12th and June 16th.


Entä mitäkö minä uskon aiheesta? Uskon että Nikonilta tulee vielä tämän vuoden aikana ainakin yksi uusi kameramalli, tarkemmin en ole asiaa ajatellut. Tämä aihe kiinnostaa minua lähinnä sen viihtellisen arvon takia. On hauskaa bongailla netistä huhuja ja spekulaatioita. :)

Jos siis julkkishuhut kyllästyttävät niin DPreviewin foorumit sekä Nikon Rumors saattavat tuoda vaihtelua huhuihin.

Ai niin. Vielä otsikkoon liittyen. Itse olen muutaman kerran pohtinut sitä että missä määrin nuo "vuodot" ja vahingot ovat itse asiassa tarkoituksella tehtyä markkinointia. Jos minä olisin jonkin suuren kameravalmistajan markkinoinnista vastaava ihminen, todennäköisesti yrittäisin hyödyntää tuon tyylistä markkinointia. Tähän tulokseen olen tullut kun olen seurannut minkälaista kuohuntaa huhut aiheuttavat netissä potentiaalisten ostajien keskuudessa. Varsinkin kamerapuolella, jossa suuret valmistajat eivät kerro suunnitelmistaan juuri mitään, ennen virallista julkistusta.

Ei kommentteja: